תזונה נכונה בגיל ההתבגרות

תזונה נכונה בגיל ההתבגרות
לייעוץ והתאמה אישית ללא עלות
מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם

שתפו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אצל בני נוער מתרחשים תהליכים שונים בגוף ולכן קיימת חשיבות גבוהה להקניית הרגלים של תזונה נכונה בגיל ההתבגרות.

השינויים בגוף בגיל ההתבגרות

ההתפתחות והצמיחה של בני הנוער בגילאים האלו היא מהירה ולכן באופן פרופורציונלי גם הצרכים התזונתיים שלהם גדלים. כיוון שהם הרבה יותר רעבים מאשר בעבר, חשוב לתת להם את המסגרת הנכונה ואת התפריט שהוא המתאים להם ביותר. המגמה היא שיאכלו אוכל מזין לכל אורך היממה ועם זאת שיהיו אלה מוצרים בריאים. כאשר הרגלי האכילה הם נכונים, זה חשוב ביותר עבור צבירת סידן כיוון שקצב צבירת מסת העצם הוא מהיר.

נושא חשוב נוסף הוא ההרגלים שלהם שכוללים במקרים רבים שינה מועטה בלילה, דבר שהוא בעייתי ולכן יש לעשות כל שניתן כדי שהמתבגרים ישנו כתשע שעות בכל לילה וכך הם יהיו מאוזנים, לא תהיה להם ירידה בחילוף החומרים ולא יהיה להם רעב מוגבר.

חלוקה של מרכיבי המזון

תזונה נכונה בגיל ההתבגרות על פי המומחים של נוטרי סנטר מורכבת ממאכלים שהם מגוונים וכוללים וויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות, מים, שומנים ועוד. יש לצרוך את כל אחד מהמרכיבים האלו על פי ההנחיות ובכמות סבירה.

מוצרים שמתאימים לבוקר הם לחם איכותי המיוצר מחיטה, שיפון, כוסמין. או לחלופין קרקרים המיוצרים מפריטים בסיסיים אלו וכוללים גם תוספות בריאות כמו צ'י, שיבולת שועל, אורז ועוד. כדאי לצרף לכך מוצרי חלב בריאים כמו גבינות או לחלופין ירקות כמו עגבנייה, מלפפון או כמות סבירה של אבוקדו.

בארוחת הביניים מומלץ לאכול פרי כמו תפוח עץ, אגס, בננה, או פירות עונתיים כמו תות שדה ורימון בחורף, אפרסק, שזיף, מישמש ועוד בקיץ.

בארוחת הצהרים יש לכלול מזון שהוא עשיר בחלבון כמו בשר ודגים בצורות שונות של הכנה כמו אפייה, בישול, טיגון ועוד. בנוסף לכך אפשר לאכול תוספות כמו קטניות מתוך אופציות כמו שעועית על סוגיה, העדשים בצבעים המגוונים, או אורז כיוון שבכולם יש סיבים תזונתיים וגם פחמימות.

ירקות בכל ארוחה

לירקות יש תפקיד חשוב בכל ארוחה וכדאי לצרוך מהם כל יום במסגרת תזונה נכונה בגיל ההתבגרות ולעיתים גם כמה פעמים ביום. ההיצע של הירקות בישראל הוא עצום ולכן אפשר ורצוי לגוון את האפשרויות. לעיתים אפשר לחתוך כמה ירקות ולאכול אותם בארוחות השונות, להכין סלט עם מעט שמן זית, שמן אבוקדו או טחינה. לחלופין אפשר ליהנות ממרק ירקות עשיר הכולל בטטה, גזר, דלעת, קישוא ועוד, או לחלופין ירקות אפויים או מוקפצים עם נתחי עוף.

ממתקים ומזונות עתירי סוכר – תזונה נכונה בגיל ההתבגרות

קו החשיבה של מומחי נוטרי סנטר הוא להמעיט ככל האפשר באכילת מטעמים עתידי סוכר כמו שוקולד, עוגיות, וופלות, סוכריות ועוד וגם להמעיט בשתייה של משקאות שיש בהם רמה גבוהה של סוכר כמו המשקאות המוגזים.

אם אתם מעוניינים לקבל הכוונה בנושא תזונה נכונה בגיל ההתבגרות עבורכם או עבור ילדכם, השאירו כאן את הפרטים שלכם ואנחנו נשמח לעזור לכם.

לייעוץ והתאמה אישית ללא עלות
מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם

אולי יעניין אתכם גם...

יש לך כאב ראש בצום?

אחת ההמלצה שלנו להכין את הגוף ליום כיפור ##למי שרגיל לשתות קפה אתם חווים בדרך כלל כאב ראש בבוקר של יום כיפור? אחת הסיבות המרכזיות

קרא עוד »

בעיות בכבד!

הסכנות בכבד שומני / שחמת הכבד https://www.nutri-center.co.il/wp-content/uploads/2024/09/עותק-של-סימני-אזהרה-לרעלים-בכבד-נוטרי2.mp4 12 סימנים אם יש לכם רעלים בכבד https://www.nutri-center.co.il/wp-content/uploads/2024/09/סימני-אזהרה-לרעלים-בכבד-נוטרי-סנטר1-.mp4

קרא עוד »