השמנה בטנית – דרכי טיפול

השמנה בטנית
לייעוץ והתאמה אישית ללא עלות
מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם

שתפו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

השמנה בטנית, היא מצב שבו עודפי שומן מצטברים סביב החלק האמצעי של הגוף. סוג זה של שומן הוא מדאיג במיוחד מכיוון שהוא יכול להגביר את הסיכון לבעיות בריאותיות שונות, כולל מחלות לב, סוכרת ואפילו סוגים מסוימים של סרטן.

מהי השמנה בטנית

השמנת יתר בטנית נמדדת לפי היקף המותניים, שהוא המרחק סביב קו המותניים בגובה הטבור. היקף מותניים גדול מ-90 ס״מ לנשים 100 ס״מ לגברים נחשב כשומן בטני. השמנה בטנית שונה מהשמנה כללית, המתייחסת להצטברות של עודפי שומן בכל הגוף.

השמנת יתר בטנית נגרמת משילוב של גורמים, כולל גנטיקה, אורח חיים ושינויים הורמונליים. אנשים שיש להם היסטוריה משפחתית של השמנה בטנית, או שיש להם אורח חיים עם הרבה שעות ישיבה נוטים יותר לפתח מצב זה. כמו כן, שינויים הורמונליים במהלך גיל המעבר עלולים לגרום לנשים לעלות במשקל באזור הבטן.

מניעה או הפחתה של שומן בטני

אם אתם מודאגים מהשמנה בטנית, ישנן מספר פעולות שאפשר לנקוט כדי למנוע או להפחית אותה.

אחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר של השמנה הוא תזונה עשירה במזון מעובד, סוכר ושומן רווי. סוגי מזונות אלו הם לרוב דלים בחומרים מזינים ועשירים בקלוריות, מה שעלול להוביל לעלייה במשקל ולהצטברות שומן סביב הבטן. לכן הימנעו ככל האפשר ממזון מעובד, משתייה של משקאות ממותקים ושומנים רוויים. במקום זאת, בחרו בשומנים בריאים כמו אגוזים, זרעים ואבוקדו.

כמו כן, הדרך הנכונה יותר היא תזונה עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבון רזה אשר יסייעו בהפחתת הסיכון של השמנה בבטן.

בנוסף לתזונה, גם פעילות גופנית חיונית למניעת השמנה בטנית. פעילות גופנית סדירה, במיוחד פעילות אירובית ואימוני כוח, יכולה לסייע בשריפת קלוריות ובבניית שרירים, מה שיכול לעזור להפחית את השומן בבטן. שאפו לפחות ל30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית ברוב ימות השבוע. זה יכול לכלול פעילויות כמו הליכה מהירה, ריצה, רכיבה על אופניים או שחייה. פעילות גופנית ידועה גם כעוזרת לשפר את הבריאות הכללית והיא מפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות.

חשיבותם של הרגלי השינה

ישנו קשר הדוק בין שינה, הורמונים והשמנה. מחסור בשינה יכול לשבש את ההורמונים השולטים בתיאבון, חילוף חומרים ומתח, מה שמוביל לעלייה במשקל והצטברות שומן סביב הבטן. כדי למנוע או להפחית השמנה בטנית, חשוב לתעדף שינה, לשאוף לפחות לשבע שעות שינה בלילה ולפתח הרגלי שינה בריאים כמו ללכת לישון ולהתעורר באותה שעה בכל יום. על ידי כך, נוכל לשפר את האיזון ההורמונלי שלנו, לווסת את התיאבון ואת חילוף החומרים, ולהפחית את הסיכון שלנו לפתח השמנה בטנית ובעיות בריאות נלוות.

מעבר לכך, חשוב לדעת להתנהל תחת הלחץ היום-יומי. מתח כרוני עלול לגרום לשינויים הורמונליים המובילים לעלייה במשקל. ישנן דרכים רבות להפחית מתח, כגון מדיטציה, נשימות עמוקות או יוגה.

לייעוץ והתאמה אישית ללא עלות
מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם

אולי יעניין אתכם גם...

יש לך כאב ראש בצום?

אחת ההמלצה שלנו להכין את הגוף ליום כיפור ##למי שרגיל לשתות קפה אתם חווים בדרך כלל כאב ראש בבוקר של יום כיפור? אחת הסיבות המרכזיות

קרא עוד »

בעיות בכבד!

הסכנות בכבד שומני / שחמת הכבד https://www.nutri-center.co.il/wp-content/uploads/2024/09/עותק-של-סימני-אזהרה-לרעלים-בכבד-נוטרי2.mp4 12 סימנים אם יש לכם רעלים בכבד https://www.nutri-center.co.il/wp-content/uploads/2024/09/סימני-אזהרה-לרעלים-בכבד-נוטרי-סנטר1-.mp4

קרא עוד »